סבתא שלי פולנייה – האם זה מקנה לי אזרחות

סבתא שלי פולנייה – האם זה מקנה לי אזרחות

אם יש לכם סבתא או סבא פולניים יכול להיות שגם אתם זכאים לאזרחות פולנית כמו אלפי ישראלים  אחרים. אמנם יש תהליך ארוך ולעתים הוא יהיה מסובך לקבלת הדרכון הפולני אך הדרך שלכם יכולה להיות שאלה של זמן בלבד אם תבדקו את הזכאות שלכם ותגלו שאתם עומדים בכמה סעיפים פשוטים.

למה כדאי להוציא דרכון פולני?

עוד לפני שנדבר על הדרך שלכם לבדוק האם יש לכם זכאות לקבלת אזרחות פולנית חשוב להבין למה זה בכלל משנה. מה אם אנו כלל לא רוצים לגור בפולין? האם זה בכלל רלוונטי עבור המשך חיינו אם יש לנו אזרחות פולנית זכאות מסבא או סבתא או לא? למעשה דרכון פולני אולי יגיד לכם הרבה ובטח לא יעזור לכם בהיותו פולני אך עצם עובדה שפולין שייכת לאיחוד האירופאי זה כבר משנה את פני התמונה. לאזרחות פולנית זכאות יחסית פשוטה לבדיקה שמזכה אתכם באזרחות אירופאית לכל דבר כך שלמעשה אתם יכולים ללמוד, לעבוד ולגור בתחומי האיחוד האירופאי בצורה הכי פשוטה וקלה!

אזרחות פולנית
אזרחות פולנית

האם סבתא תזכה אותי בדרכון?

אם יש לכם סבתא שנולדה בפולין זה לא אומר שבאופן אוטומטי תוכלו לקבל אזרחות פולנית ועליכם להמשיך לבדוק זאת בעוד כמה בדיקות. החוק הפולני לקבלת אזרחות השתנה מספר פעמים במהלך ההיסטוריה וכל פעם ערכו לו תיקונים וזאת כדי לנסות לזכות את האנשים המתאימים ביותר לאזרחות לפי מהלך ההיסטוריה שכמובן הייתה מורכבת מאוד בעיקר בשנות ה-30 ושנות ה-40. אם סבתא נולדה בפולין זה טוב ויפה אך חשוב לבחון האם היא נולדה לפני שנת 1901 או אחריה. כמו כן, יש לבדוק מתי היא עזבה את פולין כאשר אם היא עזבה אחרי שנת 1951 היא זכאית לאזרחות.

מה עוד משפיע על הזכאות לאזרחות?

  • אם סבתא שלכם עזבה את פולין אחרי שנת 1951 ככל הנראה היא זכאית לקבלת אזרחות אך יש לבדוק האם הייתה לה אזרחות פולנית או לא, כאשר גם אם הייתה לה חשוב לדעת האם היא ויתרה עליה. בכל מקרה אפשר לבדוק את זה על ידי השגרירות הפולנית ועורך דין מוסמך כאשר עזרה מקצועית אתם בכל מקרה חייבים לקבל ממישהו בגלל מורכבות התהליך.
  • אם סבתא ויתרה על האזרחות היא יכולה בכל מקרה לדרוש אותה חזרה אך למעשה זו תהיה פרוצדורה מורכבת יותר. בכל מקרה התהליך כולו יכול להסתבך אם סבתא כבר לא איתנו ואז יש צורך להתחיל למחזר את המסמכים רטרו אקטיבית מה שלבטח יעלה יותר וייקח הרבה יותר זמן. בכל מקרה התהליך אפשרי לחלוטין וישראלים רבים עוברים אותו בהצלחה.
  • יש עוד כמה תנאים כמו למשל שירות בצבא זר בעיקר אם זה היה לפני שנת 1951 ולאחר מכן עליכם להציג את כל המסמכים הרלוונטיים שיוכיחו את הטענות שלכם. אתם חייבים להוכיח שסבתא באמת נולדה בפולין או כל הוכחה שהיא גדלה בפולין וזאת על ידי תעודת לידה, תעודת נישואין, תעודה מהאוניברסיטה וכן הלאה. ללא אלו יהיה קשה מאוד להוכיח את הטענות שלכם כאשר יש גם צורך להוכיח את הקשר בין השם הלועזי שהיה לשם העברי שלה.

אזרחות אוטומטית לדור הבא

יש כמה בשורות טובות בתהליך הוצאת האזרחות הפולנית כאשר חשוב להכיר גם אותן אחרי שהבנתם שהתהליך ארוך, מורכב ומסובך במידה ולסבתא מגיעה אזרחות פולנית זכאותכם תהיה באופן אוטומטי. זו נקודה אור בכל ההליך כאשר יש יתרון נוסף והוא חוסר צורך ללמוד את השפה הפולנית או לעבור מבחן מסוים מה שיכול לעזור מאוד הרי פולנית היא לא שפה פשוטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content