מכונות לאריזה אופקית

מכונות לאריזה אופקית

אריזה אופקית מאפשרת לשלב סוגים שונים של מכונות בתוך פס ייצור של מפעלים, מחסנים, מוסדות ציבור ועוד. בניגוד למכונה רגילה שאורזת בצורה אנכית, המכונה שמציעה אריזה אופקית למעשה חוסכת זמן. בין היתר, החיסכון בזמן בא לידי ביטוי גם בצמצום ההוצאות על כוח אדם והוא מבטיח ביצועים ברמה גבוהה מאוד.

לשם השוואה, סוגים אחרים של מכונות מתמקדים באריזה של מוצרים ספציפיים, באריזת ואקום או במילוי ופקיקה. לעומת המכונות הללו, מכונות אריזה שמיועדות לעבודה בצורה אופקית מונגשות בצורה טובה יותר והן אסתטיות מאוד גם בחלל הפנים של העסק או המחסן.

איך בוחרים מכונת אריזה?

השאלה היא כיצד משווים גם בין הדגמים הספציפיים בתוך הקטגוריה של מכונות אריזה אופקיות. כאן יש כמה פרמטרים שאליהם כדאי להתייחס בשביל ליהנות מהיתרונות של אריזה אופקית מהירה, יעילה ויסודית:

א. אורך חיי המדף – אופן האריזה משפיע על אורך חיי המדף של המוצר. אם רוצים לארוז מוצרים בצורה אופקית, צריך לבצע את הפעולה בצורה סטרילית ויעילה. יתרה על כך, חשוב לבדוק מראש עד כמה הפעולה סטרילית והאם היא מתאימה לסוג המוצר שאותו רוצים לארוז.

ב. מגע יד אדם – חלק מפעולות האריזה צריכות להתבצע ללא מגע יד אדם. גם בלי קשר לעניין של היגיינה וסטריליות, יכול להיות שהאיסור על מגע יד אדם נובע מעצם העובדה שהחומרים שאותם אורזים מוגדרים כמסוכנים – כמו למשל בתעשיית ההדברה או הכימיקלים. במקרים אלה, יש לבדוק לא רק כיצד פועלות מכונות אריזה אופקית אלא גם כיצד מזינים אותן במוצרים השונים.

ג. מסוע – ההבדל העיקרי בין מכונה שפועלת בצורה ורטיקלית לבין מכונה שפועלת בצורה אופקית הוא במסוע. במכונה אופקית יש צורך במסוע שאליו מזינים את המוצרים אחד אחרי השני, לכן חשוב לבדוק איך הוא בנוי ומה קצב הפעולה שלו.

לסיכום, מכונות לאריזה אופקית מיועדות לשלל צרכים אבל חשוב לבחור אותן בצורה נכונה. בין היתר, רצוי להשוות בין מכונות לפי אורך חיי המדף של המוצר, הצורך במגע יד אדם וכמובן סוג, גודל ושטח המסוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content