חשיבותן של מערכות כיבוי אש

חשיבותן של מערכות כיבוי אש

מגוון רחב של מערכות מאפשרות כיום לספק פתרון מהיר, אפקטיבי ובטיחותי עבור דליקות ושריפות. בעזרת מערכות כיבוי מן הסוג הזה ניתן להגן על חיי אדם וגם למנוע נזקים בלתי הפיכים לציוד, לרכוש אישי ולתשתית. מעבר לכך, מערכות הכיבוי חשובות כי הן מעניקות תחושת ביטחון רבה לעובדים ולאזרחים במקומות עבודה או במקומות ציבוריים.

בנוסף, את החשיבות של מערכות כיבוי אש אפשר לראות באופן שבו הן פועלות. הנה למשל מספר מאפיינים של ציוד כיבוי אש שבעזרתם ניתן להבין עד כמה המערכת הזו קריטית לצורך בטיחות הציבור הרחב:

א. גילוי מוקדם של הסיכוי – מערכות כיבוי אש חשובות כי הן מסוגלות לגלות מוקדם את השריפה, ההתלקחות או הדליקה. עוד לפני שבודקים את היעילות של המערכת מבחינת הכיבוי עצמו, צריך לזכור שיש לה גלאים שמעבירים התראה בזמן אמת וכך מאפשרים פינוי מהיר של האזור. בין היתר, את ההתראה ניתן לקבל בזכות גלאי עשן, גלאי להבה, גלאי חום וגלאי פחמן חד חמצני.

ב. שיתוף פעולה בין מרכיבי המערכת – עוד סיבה לחשיבות של מערכת כיבוי אש קשורה לאופן שבו היא מאפשרת שיתוף פעולה בין המרכיבים השונים. כיום למשל כבר לא צריך להסתפק בהפעלה אוטונומית של הגלאי לעומת הפעלה של מערכת הכיבוי, כי ניתן לחבר לכל המערכת רכזת: התקן אלקטרוני שמקבל קריאות מהגלאי ומחליט מתי לתת את התראת השריפה.

ג. רישוי עסקים – בהיבט אחר לגמרי, ניתן לראות את החשיבות של מערכות כיבוי אש בתהליכים של רישוי עסקים. עסקים בכל התחומים נדרשים כיום להשיג את אישור כוחות הביטחון וההצלה על מנת לקבל רישיון ועליהם להוכיח גם ציוד כיבוי אש ברמה הנדרשת.

איך בוחרים ציוד כיבוי?

ציוד כיבוי בוחרים לפי מאפייני המבנה וסוג הסיכונים שנשקפים אליו. ככל שהסיכונים גבוהים יותר, כך מתחדד הצורך בשילוב אמצעי התרעה ומערכות כיבוי מתקדמות.

כמו כן, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי ציוד כיבוי אש. כך מבררים לא רק איזה ציוד מתאים לכל סיטואציה, אלא גם כמה עולה להתקין אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content