תקרה אקוסטית – פלוסים מול מינוסים

תקרה אקוסטית – פלוסים מול מינוסים

תקרה אקוסטית היא תקרה המורכבת מחלקי או אריחי גבס מרובעים אשר צמודים אל או מחוברים למסגרת או בסיס מתכת. בניגוד לתקרה רגילה שהיא פשוט תקרה שעשויה מבטון מזוין חלק ומיושר. בתקרת בטון ללא כל אלמנט אקוסטי המותקן על גבי תקרה זו, כל גל קול מתנגש בתקרה הרגילה ומוחזר כפי שהוא אל החלל הפנימי. תקרה אקוסטית היא למעשה פלטפורמה שמיועדת לקלוט את גלי הקול הללו ולהנחית אותם או למנוע מהם לחזור אל חלל החדר ובכך להמעיט מאוד את כמות והיקף הרעש בחלל הפנים. לתקרה אקוסטית יש שימושים רבים בבנייה פרטית ובניה מסחרית החל מבתים פרטיים דרך חללי עבודה משותפים וכלה באולפני הקלטות מרובי חדרים. הרבה פעמים בנוסף לאריחים עצמם הקבלן שמתקין את התקרה יוסיף שכבת הגנה נוספת העשויה צמר סלעים שמשפר את האפקטיביות והעמידות מפני רעשים. תכנון, ייצור, והרכבה של תקרת גבס מתבצעת על ידי קבלני גבס מקצועיים. מומלץ לא לנסות לעגל פינות בהקשר הזה – אם כבר השקעתם ברכישה של תקרה אקוסטית, לא תרצו שהעבודה תתבצע על ידי מקצוען מנוסה?.

אז מה הם הפלוסים והמינוסים של תקרת גבס אקוסטית? 

יתרונותיה של תקרת גבס אקוסטית:

אקוסטיקה טובה יותר בחלל משותף: אחד מסוגי המשרדים השכיחים ביותר בעיקר בחברות גדולות הוא ה “אופן ספייס” כלומר מספר עמדות עבודה צמודות אחת לשניה ומופרדות על ידי מחיצה. במשרדים כאלה חשוב מאוד להקפיד על התקנה של תקרה אקוסטית שתעניק לחלל פיזור אקוסטי מצוין, הימנעות מההד, רעשי הרקע, ובעיקר עם אופי העבודה כולל שיחות טלפון. הפיזור האקוסטי הוא יתרון שרלוונטי גם במצבים של משרדים בתוך אולם אירועים, משרד פרטי כחלק מאופן ספייס, או עיצוב של משרד ביתי באחד מחדרי הבית.

גישה נוחה לתשתיות תקשורת חשמל ומיזוג אוויר: תקרות בטון או אפילו עץ הופכות כל גישה לתשתיות התקשורת החשמל והמיזוג לאתגר של ממש. לעיתים תיקונים בתשתיות אלה יהיה כרוך בשליחת העובדים ליום עבודה מהבית או אפילו השבתה של העסק במידה ואין תשתית לעבודה מהבית. לעומת זאת טיפול בתשתיות בתקרת גבס אקוסטית הוא פשוט נוח ומהיר: פשוט מזיזים את האריח, עורכים את התיקון, ובנתיים אפשר לשלוח את העובדים לשתות קפה ככה שכולם מרוצים.

התקנה מהירה ונוחה –התקנה של תקרה אקוסטית לוקחת בין עשרים וארבע לשבעים ושתיים שעות גם אם מדובר בתקרה בשטח גדול מאוד. לעומת תקרות מסוגים אחרים זהו זמן התקנה יחסית קצר. כלומר, גם כאן בעלי עסקים לא צריכים לעבוד ממקום אחר או לשלוח עובדים להפסקה או חופשה כפויה. .

חיסרון אחד לתקרה האקוסטית

גם מה שנחשב לחיסון של תקרת הגבס האקוסטית הוא לא באמת פגם במובן טכני או אפילו כלכלי אלא אסתטי. ללא עיצוב מינימלי, התקרה האקוסטית נוטה להיות פחות אסתטית מתקרות אחרות. ברוב המקרים, המראה מיושן מדי, רשמי, ומקרין רצינות וכובד ראש גם כשלא זאת המטרה או המראה המתאים. לכן ברוב המקרים רכישה והתקנה של תקרה אקוסטית תהיה מלווה ברכישה של עיצוב מסוים שיכול לתת לתקרה סגנון קליל או ידידותי (למשל אם אתם מתכננים חדר נגינה במרכז קהילתי שמארח חוגי מוזיקה לילדים). מומלץ בהחלט להתייעץ עם מעצב פנים או אדריכל מומחה על כל הנושא של סוג התקרה הרצוי, הגוונים הרצויים, התצורות והמרקמים שאותם יש לשלב בתקרה. החלטה זו יכולה להשפיע מאוד על האווירה בבית ובהיבט זה כדאי לקחת בחשבון שתקרה היא ברובם המכריע של המקרים, לבנה וצחה כשלג. במידה ואתם בוחרים בגוון אחר, אולי מעט כהה יותר, חשוב שתבינו את ההשלכות של בחירה זו על התאורה בתוך החלל הפנימי ועל העיצוב בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content