מרזב – יכול להיות גם יפה

מרזב – יכול להיות גם יפה

אחד מהמתקנים החשובים ביותר שנמצאים אצלכם בבית הם המרזבים. הם עושים את העבודה שלהם בצורה שקטה ויעילה ולא תמיד אתם מודעים לחשיבות העצומה שלהם, כאשר בחלק מהמקרים הם עולים בקונוטציה שלילית בגלך שהם בולטים בחזית הבית ובכל צדדיו. מרזב יכול להיות גם יפה ולהשתלב היטב בכל עיצוב קיים וזה הזמן לגלות כיצד.

מה הוא המרזב ומה תפקידו?

כדי להבין כיצד אפשר לשלב את המרזב בצורה נכונה ואיפה, צריך להבין מה התפקיד שלו ואיפה הוא אמור לעבור. אמנם הגג שלכם  עובר איטום לא פשוט על ידי מיטב קבלני האיטום שיש בארץ אך זה עדיין לא אומר שהגג שלכם יהיה בטוח לחלוטין. המרזב הוא זה שמשלים את פעולת האיטום ולמעשה מונע מהמים להיאגר בגג שלכם. בין אם יש לכם גג שטוח או גג רעפים, חשוב מאוד שהמרזב יותקן בצורה נכונה וכמובן שיהיו מספיק מרזבים שיכוונו את המים אל הגינה או אל פתחי הניקוז, בהתאם לתכנון של המתקין ולרצונכם. המרזב הוא למעשה צינור שהעובי שלו משתנה כמו גם האורך שלו, צבעו וסוגו, כאשר כל אלו הם פרמטרים חשובים גם לבחירת מרזב מעוצב יותר.

אורנים מרזבים - מרזב בהתאמה לצרככם
אורנים מרזבים – מרזב בהתאמה לצרככם

מרזב – יכול להיות גם יפה   

אנשים רבים תופסים את המרזבים כצינורות מכוערים שמשתלבים בבית בצורה מכוערת. בין אם יש לכם בית פרטי או שמה מדובר בבניין דירות, בין אם מדובר במפעל או בבניין משרדים, המרזבים יכולים להיות מאוד מכוערים ולמעשה ייראו כמו צינורות חסרי כל משמעות עיצובית שיורדים לאורך הבית. אמנם אתם מכירים את המתקנים הנפלאים הללו בצורה הזו אך הגיע הזמן להבין כיצד בוחרים מרזב מעוצב שיהיה שימושי גם מבחינת העיצוב שלו ולא רק שלא יגרע ממנו, ישפר אותו משמעותית.

כיצד בוחרים משלבים את המרזב בעיצוב?

  • הפרמטר החשוב ביותר שצריך לבחור כרוצים להתקין או להחליף מרזב היא הנראות שלו. לעתים, יש אפשרות למקם מרזבים סמויים שאין שום סיבה שיפריעו לכם לעיצוב- כי אתם פשוט לא תראו אותם. מרזבים אלו יכולים להשתלב נהדר כי כל מה שתראו מהם זה הקצה שלהם כשהם יגיעו לתעלת הניקוז ולעתים כשתעלו לגג תבחינו בפתח הכניסה שלהם. אמנם מרזבים אלו יותר טובים למי שממש לא רוצה לראות אותם בבית אך הם דורשים התקנה מסובכת יותר וחציבה בגוף הבניין, כאשר גם התיקונים שלהם יהיו מסובכים יותר.
  • עוד לפני שנדבר על המרזבים המעוצבים שיכולים להיות חלק מחייכם, יש עוד אפשרות נחמדה שכדאי שתכירו והיא הסתרת המרזב. אם אתם לא מעוניינים לראות את הצינור המשמעותי שאחראי על סילוק המים מהגג, תסתירו אותו באמצעות חיפויים. למעשה, המתקנים שיסתירו אותם הם חלק מהמרזב והמתקינים שיתקינו לכם אותם ישמחו להציג לכם עיטורים ודוגמאות רבים בשלל צבעים.
  • אם עדיין מרזב מעוצב לא מדבר אליכם פשוט נסו למקם אותו במקומות שאינם בולטים, לעתים ניתן להסתיר אותו טבעית באמצעות חיפויים מסוימים או צמחים מטפסים.

מרזב אלומיניום או פח מגולוון?

מי שמחליט לשלב את המרזב בעיצוב יכול להרוויח כמה נקודות חשובות. המרזבים כיום מגיעים במגוון רחב של צבעים הודות לחומרים מהם הם עשויים. אם לא מתאים לכם המרזב מפח מגולוון או מצנרת מפלדה מכוערת, כיום יש מרזבי אלומיניום שלא רק יהיו מעוצבים במגוון רחב של תבניות וצבעים אלא גם יהיו עמידים לטווח הארוך. ניתן לבחור מרזבים מעוגלים, מרזבים מרובעים, מרזבים בצבע כסף או מרזבים בצבע זהב כאשר יש לכם כל כך הרבה אפשרויות והרשימה עוד ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content