מה התפקיד של ברז כיבוי האש

מה התפקיד של ברז כיבוי האש

הברז שדואג שנהיה מוגנים

יש הרבה אמצעים כיצד להתגונן מפני נזקי השריפות וגלאי עשן עם צינורו כיבוי אש נמצאים היום בכל מבנה ציבורי. ברזי כיבוי אש גדולים נמצאים ברחובות ולפעמים אנו נתקלים בהם בלי להבין עד כמה הם חשובים. ברזי כיבוי אלו מכונים הידרנטים והם יכולים לספק זרם מים חזק מאוד שיכול לשרת את כוחות ההצלה שמגיעים. את הברז ניתן לפתוח באופן ידני, דבר שמתבצע אך ורק על ידי כוחות כיבוי האש בשעת חירום וכמובן עם חיבור של צינור כיבוי אש מותאם.

מה התפקיד של ברז כיבוי האש?

    • התפקיד של ברז כיבוי האש הוא לספק מים לכוחות הכיבוי. אמנם כוחות הכיבוי מגיעים בליווי כבאית נוכח גלאי עשן שמתריע על שריפה במקום מסוים או בזכות קריאה טלפונית של אנשים אך המים האלו מוגבלים ולכן ברז כיבוי חשוב מאוד בפיזור נכון רחבי הארץ. ברזי הכיבוי יכולים לדאוג למים קבועים שיגיעו למקום ובמקרים חמורים ביותר צוותי הכיבוי משתמשים בכמה ברזים באזור.
    • צינור כיבוי אש שמתחבר לברז הכיבוי יכול להיות בעל לחץ מים גבוה יותר וכך להגיע למקומות רחוקים יותר כשהוא מחובר לכבאית שמעלה את הלחץ.. לחץ מים גבוה מוסיף ליעילות הכיבוי מלבד העובדה שזרם המים מגיע רחוק יותר. על ידי העלאת הלחץ ניתן לפצל את הזרם וגם לכסות שטח גדול יותר.

יש כמה סוגי ברזים

אמנם אנחנו מכירים את הברזים בצורה די שטחית אך יש כמה סוגי ברזים שוודאי נתקלנו בהם ברחוב. יש את הברז המאוגן ופועל באמצעות שסתום שנדרש כוח רב בכדי לסובב אותו. רק כוחות הצלה יכולים לסובב אותו או ארגוני שעוסקים בבדיקות תקינות שלהם כלים מתאימים. ברז עם זקיף הוא ברז מאוגן, גבוה יותר, שנותן גישה נוחה יותר לכוחות ההצלה. כך גם במקרה שרכב חנה ליד הברז הוא לא מונע את הגישה אליו. לברז מוברג לעומת זאת, ניתן לחבר צינור כיבוי אש בלי כלים והוא למעשה יכול להיות משומש גם בלי כוחות כיבוי. כל ברז מתאים לאזור אחר כך שבצבא ניתן למצוא ברזים מוברגים ובמקומות עירוניים צפופים נפוצים הברזים הגבוהים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content