המסלול להתקנת מנדפים בעסק שלך

המסלול להתקנת מנדפים בעסק שלך

קבלת רישיון עסק בתחומים מסוימים מותנית בהצגת אישור על התקנת מנדפים. מטרתם היא להגן על העובדים, על הסביבה ועל הלקוחות מפני חשיפה לחומרים מסוכנים, אך כדאי שתדע איך להתקין אותם בצורה נכונה כדי לחסוך זמן ומאמץ

מתקני אוורור מיוחדים יכולים להגן מפני חשיפה לחומרים מזהמים. הם מותקנים בדרך כלל במסעדות, במטבחים תעשייתיים, במעבדות כימיות וביולוגיות, בבתי מרקחת ובכל מקום עבודה שבו יש שימוש בחומרים מסוכנים. בנוסף, בעל עסק נדרש לבצע את ההתקנה על פי החוק. האישור על התקנה מקצועית הוא תנאי לקבלת רישיון עסק ולהתחלת הפעילות.

מנדפים
מנדפים

המסלול להתקנת מנדפים בעסק שלך עובר במספר תחנות מפתח:

א. תחנה ראשונה: הגדרת צרכים ומטרות – בשלב הראשון תצטרך להגדיר את אופי העסק, את הצרכים ואת מטרות השימוש בחומרים מזהמים או מסוכנים. רוב בעלי העסקים משתמשים במתקני אוורור במטבחים וכדי להקטין את החשיפה לחומרים, אדי בישול ועומס חום.

ב. תחנה שנייה: סוג המתקן – בשלב השני תוכל להשוות בין המתקנים הקיימים כדי לבדוק איזה מהם עונה על הצרכים והציפיות בצורה הטובה והמשתלמת ביותר. מערכת האוורור במטבח למשל כוללת אוורור מקומי ואוורור כללי, ולכן מנדפים עיליים מותקנים מעל אזורי הבישול והטיגון. הם צריכים להיות מותקנים גם מעל ציוד אחר שמשחרר חום, אדים וריחות.

ג. תחנה שלישית: תו תקן – רק מתקנים וצנרת שבנויים מחומרים לא דליקים יאפשרו לכם להשיג את האישור המיוחל להפעלת העסק. בשלב הזה התפקיד שלך הוא לא רק ליצור קשר עם אנשי מקצוע ולקבל הצעת מחיר מסודרת על התקנת מתקני אוורור, אלא גם לשאול על חומרי הגלם שמהם הם מיוצרים ועל עמידתם בתווי התקן הנדרשים.

ד. תחנה רביעית: התקנה ותחזוקה – לאחר בחירת המנדפים תוכל להתחיל בהתקנה בפועל. ודא שההתקנה מבוצעת לפי התנאים המופיעים ברישיון ואל תשכח שיקולי תחזוקה. קח בחשבון שמיקום ההתקנה אמור לאפשר ניקוי והחלפת פילטר בקלות. ללא תחזוקה שוטפת אתה מסכן את המטבח ובמקביל עלול להצטבר שומן שסותם את המערכת ומקטין את יעילותה.

הכנה מוקדמת ותפעול קבוע

בעלי עסקים שמלבטים בין אפשרויות האוורור הקיימות יכולים לשאול את עצמם מספר שאלות. ראשית, עליהם לבחור מנדף רק לפי סוג העבודה, העובדים והסביבה ולא על פי שיקולי מחיר בלבד. כדאי להם להחליט מראש האם להשתמש במתקני אוורור בגלל דרישות מיוחדות של מקום העבודה, או משיקולי רישוי בלבד. רק בצורה כזו ניתן למצוא את פתרונות האוורור המתאימים ביותר לאופי העבודה של העסק.

שנית, מומלץ לתכנן מראש את העבודה בעסק ולתכנן סדר פעולות צפוי כדי למנוע הפרעות למחסום האוויר. יש לנצל זרימה חד כיוונית של אוויר ולהפעיל את מתקני האוורור לפחות חצי שעה לפני תחילת יום העבודה. אלו דברים קטנים שעושים הבדל גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content