מהו התהליך של הזמנת נסח טאבו?

מהו התהליך של הזמנת נסח טאבו?

אחד התהליכים החשובים ביותר שחשוב מאד לבצע לפני שמשלימים עסקת מקרקעין, ולמעשה עוד בראשיתה, הוא התהליך של הזמנת נסח טאבו. מה המשמעות בעצם של הזמנה שכזו ומהו נסח הטאבו? נסח הטאבו הוא בעצם הכינוי שניתן לרישום של הבעלות על קרקע. כידוע, כל הקרקעות נמצאות מלכתחילה בידי המדינה, והיא מחלקת הרשאות ובעלות על קרקעותיה. בעזרת הרישום בטאבו, אפשר כמובן לדעת שהכנס שאותו אתם מבקשים לרכוש הוא אכן בבעלות כפי שהוסבר לכם, ושיש גושפנקא משפטית. כמובן שלאחר מכן תוכלו להעביר את הרישום בטאבו לזכותכם.

 

איך ההזמנה של נסח טאבו מתבצעת?

  • הזמנה מקוונת – דרך אחת היא לבצע הזמנת נסח טאבו באופן מקוון. כיום, אפשר דרך אתר האינטרנט של לשכת המקרקעין במשרד השיכון, לבצע איתור לפי גוש וחלקה או לפי כתובת, ולקבל תשובה על שם מי רשום הנכס בטאבו. עם זאת, יש לזכור שהזמנה מקוונת חינמית היא אך ורק לקבלת מידע כללי, ולכן היא מוגבלת יחסית.
  • פניה ללשכה – דרך נוספת לבצע הזמנת נסח טאבו היא לפנות באופן ישיר ללשכת המקרקעין. היתרון הוא בכך שדרך פניה אישית, אתם לא רק תוכלו לקבל מידע על הרישום בטאבו – אלא תוכלו לקבל גם עותק, עם חתימה רשמית של לשכת המקרקעין. המשמעות היא שכעת יש לכם מסמך בעל תוקף משפטי מובהק, שיוכל לעזור לכם בעתיד.
  • דרך עורך דין – מה שרוב האנשים עושים הוא פשוט לבצע הזמנת נסח טאבו דרך עורך דין. כך עורך הדין פונה בשמם לשלכת המקרקעין ומכיר את כל התהליך ממילא, ויכול לספק להם את כל התשובות במהירות ולהסביר להם את סעיפי הנסח.

 

מתי כדאי לבצע זאת?

מומלץ בחום לבצע את ההזמנה לנסח הטאבו מהר ככל האפשר, שכן לעתים תהליך הבירור יכול לקחת מספר ימים, ואם אתם עומדים לקראת חתימת חוזה, חשוב שיהיו לכם את כל הפרטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content