סוגים של שמיכות פוך

סוגים של שמיכות פוך

היכרות עם סוגים שונים של שמיכות יכולה לסייע עבור מי שרוצה לנצל את יתרונות הפוך. בעזרת הפוך אפשר לשמור על בידוד יעיל של הגוף מהסביבה לכל אורך החורף, לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו נכנסים למיטה ועד שנרדמים ואפילו לשפר את איכות השינה. מצד שני, יש סוגים שונים של שמיכות מן הסוג הזה והיכרות עם ההבדלים ביניהם היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב.

החדשות הטובות הן שאפשר להצביע על 3 סוגים בולטים במיוחד של שמיכות פוך ולהסיק מתוך התכונות שלהן גם על המאפיינים של שאר סוגי המוצרים:

א. פוך סינתטי עם סיבי מיקרופייבר – סיבי מיקרופייבר מאפשרים לייצר שמיכות בתרכובת מיוחדת. היתרון של סיבי מיקרופייבר בא לידי ביטוי במחיר נמוך יחסית של פוך סינתטי, אך החיסרון הוא עמידות מוגבלת ובדגמים זולים גם תחושה קצת לא נעימה על הגוף.

ב. פוך טבעי – שמיכה טבעית מוגדרת ככזו שיש בתוכה שילוב של 70% פלומה ו-30% נוצות אווז קטנטנות. בזכות המילוי הזה ניתן ליהנות מהיתרונות של שמיכות פוך טבעי, אך בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב כפי שנקבעה מראש.

ג. זוגית לעומת יחיד – אי אפשר לדבר על סוגים שונים של שמיכות בלי להזכיר את הדגמים שמתאימים בנפרד לזוג או ליחיד. כאן, הפערים במחירים הם יחסית גבוהים וזאת על אף שאת השמיכה עצמה מכינים מאותו ריפוד.

ד. סוג הריפוד – ריפוד של השמיכה יכול להיות מכותנה אורגנית או רגילה, ממשי, משילוב בין כותנה ומשי או מבמבוק. לרוב, הבחירה היא לפי העדפות אישיות.

הכל מתחיל ונגמר במילוי

באופן כללי, המילוי שיש בתוך השמיכה הוא זה שקובע גם את המחיר וגם את האיכות והאמינות שלה. בעזרת שמיכות טבעיות ניתן גם לצמצם את הצורך בסוגים כבדים, בעוד בשמיכות סינתטיות העובי ישחק תפקיד חשוב ולכן גם המשקל.

בנוסף, סוגים שונים של שמיכות פוך נבדלים ביניהם בגלל אופי התפירה. מצד אחד, תפירה טובה של הריפוד שומרת על השמיכה ומגבילה את אובדן החום. מצד שני, תפירה עדינה מייקרת את השמיכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content