מתי עוקרים עצים?

מתי עוקרים עצים?

כריתת עצים היא פעולה שיכולה להתבצע אך ורק על ידי חברות מקצועיות שמתמחות בכך. עם זאת, חשוב להכיר את המצבים שבהם מותר או אסור על פי החוק לכרות עצים. במקביל, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי אפשרויות גיזום, כריתה או עקירת סוגים שונים של עצים ובנסיבות שונות. בפועל, יש מגוון רחב של שיקולים סביב הנושא של טיפול בעצים ולכן צריך לקבל כל החלטה בצורה מושכלת.

בראש ובראשונה, חשוב לדעת שעל פי החוק אסור לכרות עץ אפילו אם מדובר על בית פרטי. בשביל לבצע פעולה כזו, צריך להשיג אישור מפקיד היערות העירוני. במידה ולא משיגים את האישור, כריתת עצים תהפוך לעבירה פלילית שגוררת קנס כספי ועונשים חמורים.

מתי כן מותר לכרות ולעקור סוגים שונים של עצים?

כמובן שהחוק גם מתיר לפעמים את האפשרות של כריתת או עקירת סוגים שונים של עצים. בין היתר, הנה למשל הנסיבות הבולטות שבהן הפעולה המומלצת על ידי אנשי מקצוע היא של עקירת עצים:

א. הפרעה לסביבה – במקרים שבהם העצים מפריעים לסביבה שלהם או מהווים סכנה לציבור, קל יחסית לקבל את האישור בגין כריתה או עקירה. על מנת לבדוק האם העץ עומד בתנאים הללו, אפשר להתייעץ בשלב מוקדם עם אנשי מקצוע ורק לאחר מכן לפנות אל פקיד היערות העירוני.

ב. צמיחת פרא – יש מקרים שבהם העצים עדיין לא מפריעים לסביבה שלהם, אך הצפי הוא להפרעה כזו בגלל צמיחת פרא. כמו כן, צריך להביא בחשבון את ההבדלים בין סוגי עצים ואת קצב הצמיחה של כל אחד מהם בנפרד עוד לפני שמחליטים האם לעקור ולכרות אותם.

ג. עקירה לצורך החלפת מיקום – בהמון נסיבות בוחרים לבצע עקירה במקום כריתת עצים כדי להעביר אותם למקום אחר. זה למשל מה שעושים אם העץ מפר את האיזון האקולוגי, או כאשר רוצים לאפשר לו להמשיך את חייו במקומות אחרים וטובים יותר מבחינת אקלים ומזג אוויר.

לסיכום, שירותי עקירה וכריתת עצים מרוכזים מול אנשי מקצוע במטרה לסייע בשמירה על החוק וכדי למנוע סיכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content