עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין

כיצד מנצלים את היתרונות של קרקע חקלאית להשקעה?

העיקרון המרכזי של רכישת קרקע חקלאית להשקעה הוא ההמתנה להפשרה. הייעוד של הקרקע נקבע על ידי מנהל מקרקעי ישראל כאשר מבחינת אפשרויות ישנן קרקעות המיועדות לבנייה, לצרכים מסחריים או לחקלאות. מטרת מנהלי מקרקעי ישראל היא לפזר את האחריות על הקרקעות בצורה הוגנת, תוך סנכרון עם צרכי הציבור הרחב.

העלות של קרקע חקלאית נמוכה באופן משמעותי מהעלות של קרקע לבנייה או קרקע לצרכים מסחריים, ומכאן האטרקטיביות שלה עבור משקיעים. קרקע אשר משנה את הייעוד שלה זוכה להערכה מחודשת, ולשווי גבוה בעשרות או מאות אחוזים. יחד עם זאת, השקעה מן הסוג הזה כרוכה במספר סיכונים אותם כדאי לקחת בחשבון:

א. זמן ההפשרה – חברות המציעות קרקעות חקלאיות נוטות להציג בפני הלקוח תחזית שווא. תכניות ריאליות להפשרת הקרקע הן האינדיקציה היחידה לכוונות של מנהלי מקרקעי ישראל, ועדיף להתעלם מכל הנחה אחרת. זמן ההפשרה הוא זה שיקבע האם מדובר על השקעה משתלמת או על רכישה שעתידה לרדת לטמיון.

ב. היעדר מידע – אדם המעוניין להשקיע בקרקע חקלאית צריך לאתר מידע אודות ההפשרה הצפויה. באופן כללי אמור המידע להיות נגיש לציבור הרחב, אך לעיתים הוא בא לידי ביטוי בעלויות גבוהות של הקרקע עצמה. עובדה זו מונעת מהמשקיעים את ביצוע הבירור, וכך מעמיד אותם בפני נטילת סיכונים מיותרים.

ג. מיקום הקרקע – אחד הסיכונים הגדולים של רכישת קרקע חקלאית לצרכי השקעה בטווח הקצר או הארוך הוא המיקום. קרקע הנמצאת בקרבת אובייקטים בטחוניים לעולם לא תהיה מופשרת, כמו גם קרקע אשר אותה לא ניתן להפשיר עקב אילוצי נוף. השקעה בקרקע חקלאית המושפעת מהשיקולים הללו אינה חכמה וצפויה להביא להפסדים.

היערכות נכונה אל השקעה בקרקע חקלאית 

קרקע חקלאית להשקעה
קרקע חקלאית להשקעה

על מנת לנצל את היתרונות של קרקע חקלאית להשקעה, ולהימנע מהסיכונים יש להיערך בצורה נכונה אל המהלך. ראשית, חשוב לפנות אל עורך דין המומחה בדיני מקרקעין. על עורך הדין לבדוק את הקרקע, לבקש את המידע ממנהל מקרקעי ישראל, ולוודא האם ישנו רישום בטאבו. עורך הדין מקבל לידיו את התכניות הקיימות לגבי הקרקע, ומעביר את הנתונים אל המשקיע. שנית, השקעה בקרקע חקלאית צריכה להתבצע בכפוף אל תקציב מוגדר מראש. גם בנושא הזה עורך דין המומחה בדיני מקרקעין ישמח להעניק ללקוח שירותי ייעוץ וליווי מהרגע הראשון.

היתרונות של קרקעות חקלאיות קורצים למשקיעים רבים. כל עוד מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות, וכך גם הביקוש מצד זוגות צעירים, משפחות וקבלנים, הקרקע החקלאית תמשיך להיות אופציה אטרקטיבית. הצלחת ההשקעה תלויה רבות בביצוע הבדיקות הרלוונטיות ובהכרת הסיכונים. ישראל נחשבת מדינה הנמצאת בתהליכי פיתוח מואצים, אך לעיתים הביורוקרטיה עשויה למנוע תשתית רווחים יציבה. הזדמנויות עסקיות מהסוג של קרקע חקלאית יש לנצל בצורה מושכלת, תוך שימוש בארגז הכלים המקצועי המוענק על ידי עורכי דין ונותני שירות אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content