סופר סתם – כיצד למצוא בעל מקצוע בתחום

סופר סתם – כיצד למצוא בעל מקצוע בתחום

היהדות היא דת מיוחדת. כל אדם יהודי נדרש להקפיד על מגוון מצוות שונות הנוגעות לחיי היומיום שלו וכן, ישנם לא מעט טקסים יהודיים, תשמישי קדושה יהודיים אשר יהודים משתמשים בהם כגון: כיפה, טלית, תפילין, ספרי קודש ועוד. עבור חלק נרחב מתשמישי הקדושה אשר מכילים בהם בין היתר כתבי תפילה, פסוקים ועוד, יש צורך בכתיבה מיומנת של איש מקצוע מיוחד הקרוי: סופר סתם. כמובן שלא כל אדם אשר מגדיר את עצמו כסופר סתם הוא אכן כזה ולכן, אם אתם מחפשים סופר סתם, עליכם לבחון היטב את אנשי מקצוע המגדירים את עצמם ככאלה ולבחור אחד טוב, מוסמך ואמין.

מיהו סופר סתם?

כולנו מכירים את הסופרים הרגילים, אשר כותבים ספרים שונים המכילים סוגי סיפורת שונים. ניתן למצוא כיום סופרים מוכרים יותר או פחות, סופרים אשר הסיפורת שלהם נחשבת לסיפורת פופולארית מאוד וסופרים שמנגד עדיין לא הגיעו לרמת ההכרה הרחבה של כלל האוכלוסייה. אולם, כאשר מדובר על סופר סתם, לא מדובר על איש מקצוע העוסק בכתיבת סיפורת כלשהי. סופר סתם הוא לא סופר אשר כותב סיפורת אותה הוא ממציא באופן עצמאי, כי אם טקסטים יהודיים קדושים וקבועים בתשמישי קדושה כגון: ספרי תורה, מזוזות, ספרי קודש ספציפיים, תפילין ועוד. מלאכתו של סופר סתם היא מלאכה מורכבת ותובענית שכן, לא מדובר על כתיבה רגילה ושגרתית בכלי כתיבה מוכרים. מדובר על סוגי אותיות מאוד ספציפיות אשר על הסופר לכתוב בתנאים מוגדרים מראש ובאמצעות כלי כתיבה הרלוונטי לעבודתו של סופר סתם. על מנת שתשמיש הקדושה יהיה כשר לשימוש, על סופר הסתם להיות בקיא בעבודתו זאת ולבצע אותה באופן מדויק.

חשיבות עבודתו של סופר סתם

סופר סתם כאמור הוא בעל מקצוע מאוד חשוב בעולם היהודי. עבודתו של סופר סתם חשובה מאוד ובלעדיו לא היו מזוזות, תפילין, ספרי תורה ועוד. סופר הסתם משתמש בקלף עם קולמוס נוצה ודיו מיוחדים. כתב הדפוס אותו כותב הסופר הוא כתב מיוחד מאוד. אולם, בכדי להיות סופר סתם, לא די להיות בקיא ברזי הכתיבה של סופרי סתם. סופר סתם חייב להיות אדם בעל יראת שמיים ברמה גבוהה מאוד. את עבודת הכתיבה סופר סתם חייב לבצע מתוך כוונה טהורה מאוד. לא כל אדם יכול להיות סופר סתם ובטרם בוחרים סופר סתם, יש לבחון מיהו האדם, האם למד את מיומנויות הכתיבה של סופר סתם מסופר סתם וותיק ומנוסה וכן, קיבל את האסמכה לעסוק בתחום באופן הנכון.

כיצד בוחרים סופר סתם?

אם אתם זקוקים לשירותיו של סופר סתם עבור כתיבת ספר תורה, חשוב לבחור אותו בצורה נכונה. יש לבחור סופר מנוסה אשר התנסה בעבר בכתיבת סתם וכן, יש לוודא שמדובר על סופר סתם בעל יראת שמיים אשר מקפיד על כל הדרישות של ההלכה לגבי כתיבת סתם ותיקונים בכתיבה זו. חשוב גם לבחור בכותב סתם אשר יודע להבדיל בין סוג הכתיבה הנדרשת עבור תשמישי הקדושה השונים. לא פעם כתיבה עבור מזוזה שונה מכתיבה עבור ספר תורה וכותב סתם חייב להיות מיומן ומקצועי בתחום זה, בכדי לדעת זאת וליישם זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content