סוגי עבודות איטום

סוגי עבודות איטום

קבלני איטום מבצעים סוגים שונים של עבודות ויכולים להתאים אותן לגגות, מרפסות, חצרות, מרתפים, חדרים רטובים ועוד. כתוצאה מכך, יש גם המון סוגים של חומרי איטום שבהם אפשר להשתמש על מנת להשיג את המטרה. במידה ורוצים ליהנות מהיתרונות של איטום ממושך לאורך זמן, צריך להכיר את ההבדלים בין החומרים הקיימים ואת הפערים בין הטכניקות שמאפיינות כל שיטת עבודה.

הנה למשל מספר סוגים בולטים של עבודות איטום שמבוצעות נכון להיום על ידי קבלנים בכל רחבי הארץ:

א. איטום גגות – השירות הנפוץ ביותר של קבלני איטום. בגלל שנזילות מהגג נוטות להחמיר במהירות ולגרום נזקים בלתי הפיכים לציוד, לרכוש ולנכס, יש לבצע אותה בתדירות יחסית גבוהה ועם חומרי גלם מעולים.

ב. איטום מבנים – בניגוד לאיטום הקודם שבו מתמקדים רק בגג, פה מדובר על עבודה שהמטרה שלה היא לאטום את הקירות. כאשר אוטמים את קירות הבניין בפני חדירת מים, משפרים את הבידוד בתוך הדירות וחוסכים באנרגיה.

ג. איטום תפרים – תפרים הם חללים מתוכננים שמיועדים להפריד בין רכיבי בטון כדי לאפשר להם מרחב תנועה בלי ליצור לחץ על הבניין. העבודה הזו נמצאת תחת תחום האחריות של קבלני איטום, כי יש לה השפעה על האיטום הכללי ועל העמידות של המבנה.

ד. איטום פתחים וחלונות – עבודות שמיועדות לאיטום פתחים וחלונות מבוצעות כך שבעת הסגירה שלהם לא תתאפשר חדירת מים מבחוץ. בפועל, מדובר על משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב כי היא דורשת הגעה למקומות לא נגישים.

באיזה חומרים משתמשים כדי לבצע את העבודה?

החומרים שבהם משתמשים על מנת לבצע את העבודה משפיעים על התוצאה של האיטום לא פחות מאשר המקצועיות של הקבלן. אם רוצים להשיג תוצאות איטום טובות, צריך להחליט האם לעשות את זה עם יריעות ביטומניות, יריעות PVC, זפת, חומרים אקריליים, יציקות בטקל ועוד.

החדשות הטובות הן שקבלני איטום מקצועיים יכולים להמליץ ללקוח באיזו שיטה להשתמש. לרוב, קבלני איטום גם נותנים אחריות על העבודה ומתחייבים להגיע על מנת לבצע תיקונים או לערוך שיפורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content