מי רשאי להפעיל מלגזה?

מי רשאי להפעיל מלגזה?

רק אדם בעל היתר לנהיגה על מלגזה רשאי להפעיל אותה. ההיתר מציין את העומס המותר שמאושר על ידי משרד התחבורה והוא ניתן למפעיל על סמך רישיונות קודמים. בנוסף, יש שני סוגים של היתרים להפעלת מלגזה: היתר 129 והיתר 130. היתר 129 מאפשר לנהג להפעיל מלגזה בכושר נשיאה של עד 20 טון בלבד, בעוד היתר 130 רלוונטי להפעלת מלגזה בכל כושר נשיאה.

היתר 129 ניתן לבעלי רישיון נהיגה רגיל והיתר 130 לבעלי רישיון לרכב כבד. אדם שמעוניין להפעיל מלגזה יכול לציין את ההיתר המבוקש בעת הוצאת טופס רש"ל 18. הטופס זמין בתחנות הצילום של משרד התחבורה ובאתרי האינטרנט.

למה חשוב להכשיר נהגי מלגזה?

מלגזה היא לא רק מכונה ניידת בעלת תורן או זרוע שליפה, אלא חלק בלתי נפרד מצי רכבים ממונעים של מפעלי תעשייה, נמלים, אולמות ייצור ותצוגה ועוד. כתוצאה מכך, מלגזן שאחראי על

אלו הדרישות העיקריות ממלגזן בעל היתר:

א. היכרות עם עקרונות התפקוד של המערכות השונות – בכל מלגזה יש מערכות שונות שמאפשרות ביצוע סוגים שונים של פעולות. המלגזן נדרש להכיר את עקרונות התפקוד של מערכות ההרמה, ההנעה, הבלימה והחשמל. בקיאות גבוהה תאפשר לו להתמודד עם התקלות הנפוצות ולתפעל את הכלי בבטיחות אופטימאלית.

ב. נהלי עבודה – מלגזן אמור להכיר את נהלי העבודה במקום שבו הוא מועסק. היכרות עם נהלי העבודה מתחילה בקבלת ההיתר אך מבוססת גם על צבירת ניסיון מעשי. רק באמצעות היכרות עם נהלי העבודה ניתן להמשיך לעבוד על המלגזה ללא תקלות.

ג. תחזוקה שוטפת – המלגזן אחראי על התחזוקה השוטפת. הוא צריך לבדוק את המלגזה מדי יום, להכין אותה לעבודה ובמידת הצורך לזהות סימנים מוקדמים לתקלות מכאניות. המלגזן לומד על התחזוקה השוטפת במסגרת ההסמכה והוצאת ההיתר.

לסיכום, רק בעלי היתר מתאים רשאים להפעיל מלגזה ויש לכך סיבות טובות. הפעלת מלגזה לביצוע העמסה, פריקה ושינוע מטענים שונים נחשף לסיכונים פוטנציאליים רבים. הדרך היחידה למנוע נזקים בלתי הפיכים ותאונות מצערות היא לשמור על כללי הבטיחות ללא פשרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content