מי אתה מומחה בטיחות?

מי אתה מומחה בטיחות?

מומחה בתחום הבטיחות יכול להגיש חוות דעת לבית המשפט או למוסדות נוספים על פי דרישת הלקוח. תפקידו של המומחה הוא להביא לידי ביטוי את ההשכלה הפורמלית ואת הניסיון על מנת להציג עובדות, סברות, מסקנות ונימוקים לגבי הנושא שנמצא במחלוקת. בנוסף, מדובר על חוות דעת שנכתבת בדרך כלל לאחר אירוע, תקרית או תאונה.

המטרה של הגשת חוות דעת יועץ בטיחות היא לבחון משמעויות משפטיות שונות עבור התובע והנתבע. בעזרת חוות הדעת ניתן להציג עדות מפורטת של מומחה ולהופיע על פי הצורך מול שופט. עם זאת, חוות דעת קבילה נדרשת לעמוד במספר קריטריונים:חוות דעת מומחה בטיחות לבתי משפט

א. זהות המומחה – בית המשפט מעניק משקל ראייתי גבוה לחוות דעת שנכתבת על ידי מומחה מנוסה ובעל השכלה רחבה. לעומת זאת, הוא יכול לייחס משקל ראייתי נמוך מאוד לחוות דעת שנכתבת על ידי אדם ללא השכלה פורמלית בנושא הדיון.

ב. התייצבות בבית משפט – מומחה שלא מתייצב בבית משפט כדי להציג את חוות הדעת עשוי להביא לפסילתה. במילים אחרות, המומחה אמור להתייצב בבית המשפט לצרכי החקירה. התייצבות זו היא חלק בלתי נפרד מההליך המשפטי ומשלב הצגת הראיות.

ג. הוכחת מסקנות באמצעות חוות דעת מומחה בטיחות – יש מסקנות שחובה להוכיח אותן באמצעות חוות דעת. אלו בעיקר מסקנות שמתייחסות למידע שאותו אדם אינו יכול לקלוט רק באמצעות חושיו. התובע, הנתבע או בית המשפט זקוקים לחוות הדעת כדי להראות את המסקנות בצורה ברורה ומסודרת.

מתי מגישים חוות דעת מומחה?

מומחה בטיחות יכול להתבקש לכתוב חוות דעת עוד לפני התביעה. זו בקשה לגיטימית במקרה וחוות הדעת משמשת לביסוס התביעה, אך בכל מקרה חשוב להתייעץ עם עורך דין טרם הפעולה. כמו כן, במקרים אחרים ניתן לצרף את חוות הדעת גם לאחר נקיטת ההליך ובמסגרת שלב הגשת הראיות.

חוות דעת מומחה בטיחות מוגשת לעיתים על ידי הנתבע. גם בית המשפט יכול לדרוש חוות דעת אובייקטיבית, שתפקידה לסייע בהכרעה בין שתי חוות הדעת הנוגדות. בכל מקרה אמורה חוות הדעת להיכתב על ידי מומחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content