כל הדרכים לחסוך בחשמל

כל הדרכים לחסוך בחשמל

כיום קל יותר לחסוך בחשמל מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, ניתן לאמץ עקרונות נכונים לצריכת חשמל מאוזנת, וכך להביא לחיסכון של מאות שקלים בחודש. יש להקפיד על כיבוי אורות ומכשירי חשמל בעת יציאה מהבית, על ניתוק המכשירים משקע החשמל לפני חופשות ארוכות ועל חינוך של הילדים והאורחים על סגירת דלתות וחלונות טרם הדלקת אמצעי קירור. עקרונות אלו אינם מובנים מאליהם, ולעיתים לוקח זמן להטמיע אותם בבית או בעסק, אך הם ללא ספק משתלמים בטווח הקצר והארוך.

לחסוך בחשמל

שנית, כדאי להכיר את המדדים אשר בודקים את צריכת החשמל של כל מוצר. המודעות לשמירה על איכות הסביבה ומחירי החשמל הגואים הפכו את החיסכון לפרמטר משמעותי עבור הלקוחות. מפרט טכני של מכונות כביסה, מדיחי כלים, מקררים, מייבשים ומכשירים זוללי חשמל אחרים יכול לספק את כל המידע הדרוש לחיסכון. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבדלי צריכה בין מכשירים שונים, ולקבל המלצות מחברים או בני משפחה על מכשירים בדירוג אנרגטי A.

גאדג'טים עבור חיסכון בחשמל

הטכנולוגיה המתקדמת אותה אנו פוגשים במחשבים ניידים או במכשירי טלפון סלולארי יכולה גם היא לעזור לנו לחסוך בחשמל. אפשר לציין שורה ארוכה של פתרונות הנשענים על גאדג'טים שכל תפקידם הוא לחסוך בצריכה החודשית:

א. רכיב להפסקת פעילות בשעות ובימים קבועים – אחד הגאדג'טים המפורסמים בתחום צריכת החשמל מתאים למשרדים, בתי עסק ובתים פרטיים. הרכיב הוא למעשה מנגנון אלקטרוני אשר מפסיק באופן אוטומטי את הפעילות של מכשירי חשמל בשעות ובימים קבועים. הוא חיסכון עד 700 שקל בשנה עבור מתקני מים, מחירו עומד על מאות שקלים בלבד והיעילות שלו מוכחת.

ב. רכיב עבור הפחתת מתח חשמל – חלק מהגאדג'טים המיועדים לחיסכון בחשמל ממוקמים מחוץ לבית. דוגמא לכך אפשר למצוא ברכיב אשר מתחבר אל ארון החשמל ומפחית את המתח הנצרך. הוא יעיל עבור לקוחות מוסדיים ועסקיים, אך ניתן למצוא אותו גם בלא מעט בתים פרטיים.

ג. שקעים חכמים וחיבור לאינטרנט – חיסכון בחשמל מתחיל בניהול נכון של הצריכה. שקעים חכמים וחיבור של מערכת החשמל לאינטרנט מקלים על ניהול מן הסוג הזה, ומבטיחים חיסכון של מאות שקלים בשנה. קהל היעד של הגאדג'ט הוא לקוחות פרטיים מאוגדים, ובשנים האחרונות הוא פעיל גם בקרב משרדי עירייה ברחבי הארץ.

לבסוף, כדאי לציין מספר טיפים אשר יכולים לעזור לכם לחסוך בחשמל עוד היום וללא עיכובים מיותרים:

–          הרחיקו את המקרר מהקיר על מנת לאפשר כניסת אוורור

–          תלו כביסה במקום להשתמש במייבש

–          הקציבו את הפעלת הדוד החשמלי בעזרת טיימר

–          החליפו נורות ליבון בנורות פלואורסצנטיות ונורות לד

–          אטמו חלונות

–          השתמשו בפתרונות הצללה עבור חלונות מערביים בקיץ

לסיכום, אין צורך בידע מוקדם או בהוצאות גבוהות על מנת לחסוך בחשמל. אפשר להתחיל לחסוך ללא עיכובים וליהנות מירידה משמעותית במאזן ההוצאות החודשי של הבית או העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content