התקנת מעליות בבניין קיים

התקנת מעליות בבניין קיים

אם אתם רוצים להקים מעלית בבית החדש שלכם כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את כל המאמר. הסיבה לכך היא שיש כל כך הרבה פרטים שאתם יכולים להחסיר וכדאי שתכירו, כמו למשל היתרונות של המעלית הביתית, המחיר שתצטרכו לשלם והאנשים שאליהם תצטרכו לפנות. זה הזמן לדבר על הכול.

למה להקים מעלית בבניין קיים?

אי אפשר להתחיל את ההסברים על התקנת מעלית בלי לדבר על היתרונות הפנטסטיים שלה. היתרון הראשון הוא כמובן יתרון הנוחות, בסופו של דבר המעלית משפרת משמעותית את איכות החיים של כל הדיירים כאשר הם לא צריכים לעלות יותר במדרגות, בעיקר כאשר יש דיירים שרוצים לעלות עם אופניים או קורקינט חשמליים, סלי קניות עמוסים וכבדים וכן הלאה. כמובן שגם דיירים בגיל השלישי או בעלי מוגבלויות כלשהם יכולים ליהנות הרבה יותר מהמעלית כי היא למעשה צורך הכרחי עבורם. המעלית מוסיפה גם עיצוב חדש לבניין, חדשנות רבה ולמעשה גם ערך מוסף שהיום הופך לסטנדרט.

מעלית בבניין

העלאת ערך הבית ועזרה לדיירים

אין ספק שהתקנת מעלית יכולה לשנות את המציאות של רוב הדיירים, מלבד אלו שגרים בקומה התחתונה, באופן משמעותי. עם זאת, יש עוד פרט שאתם חייבים לזכור בהקשר של יתרונות המעלית והוא העלאת ערך הבניין. כל דירה בבניין תהיה יקרה יותר כאשר מותקנת בבניין מעלית, כי מי בימינו רוצה לקנות או שלכור דירה חדשה בקומה גבוהה שאין בה מעלית. ערך הבניין וערך כל דירה יעלה כך שהמחיר שהושקע במעלית למעשה יכול לחזור לכל אחד ואחד מהדיירים שהשקיע כסף, ולעתים אפילו יותר. בדרך כלל מי שמממן את המעלית יהיו כל הדיירים באחוזים משתנים לפי גובה הקומה.

למי צריך לפנות להתקנת מעליות?

כדי להתקין מעליות בבניין יש צורך לפנות לאחת מחברות המעליות. חשוב לשים לב שיש חברות אחזקת מעליות ויש חברות להתקנת מעליות ולא תמיד החברה תציע את שני השירותים הללו. חשוב לזכור שאי אפשר לבחור בחברה המתאימה בלי לבצע סקר שוק מעמיק ולהתרשם מכמה שיותר חברות, כאשר יש לא מעט כאלו בארץ, יותר ממה שנדמה לכם. ענף המעליות צבר תאוצה בשנים האחרונות גם בגלל שיפור איכות החיים של האוכלוסייה בישראל וגם בגלל תמ"א 38 שנתנה רוח גבית לכל הבניינים הישנים שכבר מזמן חשבו על הרעיון, וכעת קיבלו הטבות בירוקרטיות משמעותיות.

כמה זמן לוקח להקים מעלית חדשה?

הקמת מעלית חדשה יכולה לארוך בין חודשיים שלושה ועד שנה שלמה. השאלה הגדולה היא כמה מקצועית תהיה החברה שבחרתם וכמובן מה גובה הבניין. כמובן שהקמת מעלית לבניין ממוצע בין 3 קומות תהיה רבה יותר קצרה מאשר הקמת מעלית לבניין בין 6 קומות, כאשר לעתים פרק הזמן יהיה ביחס די ישר לכמות הקומות, קרי פי 2. כיום אין בניינים חדשים שמוקמים ללא מעלית, אפילו אם מדובר בשלוש קומות בלבד, אך הקמת מעלית לבניין קיים יכולה להיות סיפור מורכב יותר עם העלייה בגובה הבניין.

כמה עולה התקנת מעליות?

אם אתם רוצים להתקין מעלית אתם חייבים לזכור שהמחיר לא זול בכלל, ואם מדובר בבניין קיים ולא בבית פרטי המחיר יכול להיות גבוה מ-200 אלף שקלים. כמובן שכל קומה משפיע, עיצוב המעלית משפיע וכמובן גם סוג המעלית, הרי בימינו יש מעליות מתקדמות יותר עם מערכת הרבה יותר מתוחכמת שכוללת גם בקרת תקלות טובה יותר, מנגנוני בטיחות משופרים וגם רעש מופחת בלא צורך בחדר מעלית. סקר שוק והתפשרות על העיצוב יכולים להוזיל משמעותית את המחיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content