איך בוחרים גינרטורים?

איך בוחרים גינרטורים?

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו זקוקים להפעלה של גנרטור על מנת לקיים פעילות כל שהיא כזו או אחרת. האמת היא כי בחירת גינרטורים יכולה להיות משימה פשוטה במידה ומקפידים על מספר כללי מפתח חשובים ביותר בעת תהליך הבחירה. ראשית ולפני הכל, יש לשים דגש על הוראות הבטיחות הבאות:

–          מניעת סיכון בטיחותי למשתמשים

–          מניעת הופעת מתח חוזר ברשת החשמל

–          מניעת נזקים לרשת החשמל וללקוחות הניזונים מהרשת           איך בוחרים גנרטורים

–          מניעת הכנסת הפרעות לרשת

–          וידוא פעולה תקינה והגנה בתרחישים שונים

חשוב לזכור כי בסופו של דבר בחירת גינרטורים מתחילה בכללי הבטיחות, היות והם מהווים את הבסיס, היסוד והתשתית של שימוש נכון במקור אנרגיה מן הסוג הזה. שנית, רצוי לברר לגבי ההיתרים והבדיקות של ההתקן. היתרים אלו קובעים כיצד יש להפעיל את המתקן ואילו תכניות חיבורים יכולות לעזור הלכה למעשה.

הבדלים בין גינרטורים

רוב ההבדלים אשר קשורים אל גינרטורים נובעים ממפרט טכני מגוון. כדאי לקבל את ההספק אשר מוצהר על המכשיר בתור נתון, ועל כן אין טעם למדוד את ההספק בפועל. מצד שני, רצוי לבחון את סיבובי השעון של המונה ולבדוק האם מדובר על מכשיר הצורך כמויות גדולות של אנרגיה. יש לשים לב לעובדה שההספק של גינרטורים ניתן בוולט-אמפר ולא וואט רגיל. מעבר לכך, מומלץ לחשב מראש את הכמות של וולט-אמפר הרצויה עבור הגנרטור ולהוסיף מרווח של 25%.

המלצה נוספת של אנשי מקצוע העוסקים בתחום של בחירת גינרטורים היא לקחת בחשבון את ערך המקסימום. יש גינרטורים עם מפסק המתנתק באופן אוטומטי מעל זרם מסוים, אך אפשר להוסיף נתיך חיצוני. בגנרטורים פשוטים המתח יורד וניתן לזהות את המגמה הזו לפי רעשי מאמץ עודף.

לסיכום, אין סיבה להתפשר על האיכות של גינרטורים וכיום ניתן לבחור בין דגמים רבים המשרתים לקוחות במגזר הפרטי, העסקי, הציבורי והתעשייתי. יש להציב את כללי הבטיחות בראש סדר העדיפויות. ודאו כי הגנרטור מיוצר על ידי חברה מוכרת ואמינה ואל תתביישו להתעניין גם לגבי תחזוקה ואחריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Skip to content